Autentificare

Schimbări mici cu efecte importante

copyright dreamstime woman eating vegetableSpecialiştii în boli de nutriţie ştiu deja de relativ multă vreme că menţinerea unei greutăţii corporale în limite normale joacă un rol important în prevenirea diabetului zaharat de tip 2 şi, de asemenea, că tratamentul diabeticilor obezi impune măsuri pentru normalizarea greutăţii corporale. Un studiu de curând publicat în American Journal of Clinical Nutrition sugerează că riscul de diabet ar putea fi redus chiar fără pierderea în greutate cu condiţia însă ca persoanele respective să îşi modifice regimul alimentar. Experimentul a fost efectuat pe un grup de 69 de persoane supraponderale cu risc de diabet şi a durat opt săptămâni. O parte dintre subiecţi au primit un regim cu o proporţie mai mare de grăsimi, ceilalţi un regim cu mai puţine grăsimi. La încheierea experimentului, persoanele din grupul cu dieta cu mai puţine grăsimi au avut secreţia de insulină mai înaltă şi o toleranţă la glucoză mai bună. Ambele aspecte reflectă un risc mai redus de boală diabetică independent de scăderea în greutate.

Cercetătorii consideră că rezultatele studiului ar putea fi încurajatoare, în special pentru persoanele care nu reuşesc să slăbească având în vedere că riscul de diabet pare să fie influenţat şi de modificările calitative ale alimentaţiei şi nu doar de cele cantitative. Dacă experimentul se confirmă, limitarea grăsimilor la un procent de aproximativ 27% din totalul caloriilor zilnice ar putea duce la scăderea riscului de diabet pe termen lung chiar dacă nu se reuşeşte normalizarea greutăţii corporale. (AJCN, 18 mai 2011)

Copyright 2012 Editura Prisma Târgu Mureş